Twingly statistik

måndag 1 maj 2023

Sanningen är inte detsamma som sanningarna.

 Sanningen är inte åsikten. När Evangelisten Johannes lägger orden i Jesu mun: 

"Jag är Vägen, Sanningen och Livet" 

så handlar det om att Jesus är Sanningen personifierad. Om vi räknar åsikterna så kan de vara många och även sanningarna, men Sanningen med stort S är bara en. Jesus kallar den helige ande för Sanningens Ande. Gud är en i tre: Faderns, Sonen och Den Heliga Anden
Det finns många sanningar, men det finns bara en Sanning. För mig är den Sanningen Jesus

"När han kommer som är Sanningens Ande så skall han leda er fram till hela Sanningen."

"Nu ser vi en gåtfull spegelbild, men då skall vi se ansikte mot ansikte. Nu förstår jag endast till en del, men då skall jag känna fullkomligt, liksom jag själv har blivit fullkomligt känd"

"Min Gud är nära, han har sagt till mig så:
Jag är den jag är nu. Jag är Herre och Gud.

Min väg den är Jesus, som är Sanningen, Livet.
Den kraften som bär mig. Den vägen är Gud

Min Jesus lever, Han är människa och Gud.
Jag går nu med honom, och jag vet vem han är.

Jesus har sagt oss, att när Hjälparen kommer,
som är Sanningens Ande, ska han vägleda oss.

Han skall visa på Jesus, som är Sanningen, Livet.
Den kraften som bär mig. Den vägen är Gud

Känner du Jesus? Ja då känner du Gud.
Han är alltid oss nära, med sitt liv och sitt ord.

Din väg kan bli Jesus, som är Sanningen, Livet
Den kraften som bär dig. Den vägen är Gud







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar