Twingly statistik

tisdag 27 april 2021

Min Gud är en god Gud

 Jag blev så uppbyggd av Linnea Senneheds predikan i söndags när hon bland annat talade om våra gudsbilder. Det finns ju så många menar jag, som har en fördomsfull uppfattning om Gud. Det kanske beror på vår bristfälliga förmåga att återge den bild som Gud har uppenbarat för oss både i sitt ord och i våra hjärtan. Mitt hjärta är fyllt av tacksamhet för att jag fått lära känna Gud, inte som en straffande Gud, utan som en kärleksfull och god Gud. En förlåtande Gud och en som slutligen skall återlösa oss från vårt förgängliga liv. Detta läser jag om bland annat i den 103:e psalmen i Psaltaren.

Här är sången med två sidor: "Min Gud är en god Gud"

Jag skulle bli mer än glad om den sången blir använd och ber er vänligen att studera den, åtminstone ni som har förmågan att läsa noter. Den är lätt att lära sig. Omkvädet i slutet av sången som går i D-dur kan även användas som inledning. Versarna går i d-moll.

OBSERVERA JAG HAR GJORT EN ÄNDRING I TAKT NR 6 I DAG 30 APRIL



  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar