Twingly statistik

torsdag 29 april 2021

Hälsotecken

 


Som jag tidigare meddelat har jag ju blivit vaccinerad mot Covid19 och det känns verkligen skönt. Jag fick min andra dos den 17 mars.


Jag har även haft kontakt med sjukvården av olika anledningar.


I dag har jag varit på hudmottagningen pålasarettet i Motala, efter remiss från vårdcentralen med anledning av en del hudförändringar på ryggen, som nu blivit bortopererade och skickats för analys. Troligtvis har de inte hunnit att bli elakartade, men man kan aldrig vara nog försiktig med hudförändringar. Jag uppmanas att undvika starkt solljus under det närmaste året på de opererade ställena. Det ska nog inte bli så svårt eftersom jag sällan exponerar min överkropp.


Förra veckan fick jag lämna blodprov för att kontrollera min sköldkörtel på grund av vissa förändringar. Jag har än så länge inte fått besked ifrån vårdcentralen var nivåerna låg.


Så har jag också varit hos astmasköterskan och läkaren har skrivit och gett mig besked om att min lungfunktion har försämrats. Han ordinerar ännu en astmamedicin, en inhalationsmedicin som kallas Braltus. Den ska tas en gång om dagen. Är det någon som har errfarenhet om den medicinens effekt?


För övrigt är jag vid gott mod. Defekterna är inte särskilt anmärkningsvärda för en gubbe som hängt med i snart 80 år


Kära vänner kolla de sånger jag publicerat för snart kommer det mera. Det jag skriver är inte något märkvärdigt, men självklart blir jag glad om någon tycker om det. Jag tar även emot kritik om sådan finns och är vänligt sinnad. Att skapa text och musik är verkligen hälsofrämjande för mig.


Glad vår önskar jag till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar