Twingly statistik

lördag 15 december 2012

Keramikern www.migust.se


Mitt blogginlägg handlar denna gång om Keramikkonstnären Mikael Gustavsson, som är son till våra ungdomsvänner Ove och Viola i Norrköping. För att du ska få en uppfattning om vem han är hänvisar jag till nedanstående länk; ett pressklipp ifrån VIS tidningen nr 4-2011 av skribenten Lisa Wadin. Det är gripande att läsa om Mikael och han är ett exempel på den kamp som en människa kan möta i livet, utan att ge upp. Besök även Mikaels egen hemsida där du kan se de fantastiska konstverk han gjort.

På ett sätt kan man väl säga att Mikael har fått ge upp sådant som för de flesta är självklart, till exempel att kunna höra. Mikael är numera helt döv. På ett annat sätt kan man säga att han hör till de människor som trots det svåra man kan möta i livet aldrig ger upp. Läs pressklippet på nedanstående länk

Jag önskar verkligen att Mikael skall få framgång som keramikkonstnär.

”Mitt första intryck av Mikael Gustavsson är att han strålar som vänligheten själv. Jag hälsar på hemma hos honom och hans hustru Ulrika. Här samsas keramikskulpturer med värme och doft av ananaspaj.” (Lisa Wadin urVIS-tidningen nr 4-2011) LÄS MERA HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar