Twingly statistik

tisdag 10 februari 2015

Prostatacancer; dokumentation

Dokumentation av min prostatacancer


Som en inledning till min dokumentation om min prostatacancer gör jag här en sammanfattning på de tidigare skrivningarna i ämnet:









 I dag den 10 februari 2015

har jag träffat *) en av de två läkare som opererade mig den 6 november 2014. Överläkare Per Skoglund. Han gav mig information om resultatet av den analys som gjorts av den bortopererade prostatakörteln. Ingenting tyder på att det skulle finnas kvar någon cancer efter ingreppet. Det senaste psa-värdet var 0, och någon strålbehandling är därför inte aktuell. Fortsatta kontroller av mina psa-värden kommer att göras med halv års mellanrum.
När det gäller urinblåsans funktion, får jag dessvärre leva med de besvär jag har just nu, vilket innebär att jag måste ta god tid på mig när jag kastar vatten. Cirka 10 minuter innan jag är klar. Doktorn ville ha en aktuell bild av urinblåsans status, så därför utfördes cystoscopi.
Jag kommer fortsättningsvis att få använda bindor på grund av urinläckage, vilket också är normalt efter en sådan operation
*) Överläkare Bill Pettersson, som var den jag först hade kontakt med, opererade tillsammans med Per Skoglund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar