Twingly statistik

torsdag 24 juni 2021

Glad midsommar!



Bilden ifrån midsommar 2020

 Nu skall jag sammanfatta den senaste tidens händelser. I dag har jag varit hos min sjukgymnast Torgny. Han är både terapeut, god vän och suverän behandlare. Det var tredje gången jag fick behandling för min högerarm där jag haft ont sedan en tid. Han lovade mig att det skulle bli bättre efter åtminstone femte gången. Han förklarade också vad värken beror på och hur behandlingen kan hjälpa.

I går samtalade jag med läkare på Vårdcentralen om de besvär jag har av den pågående stämbandsinflammationen. Han förklarade för mig att besvären uppstått som en biverkan av den kortisonkur jag tidigare fått. Från och med onsdag kväll påbörjades en ny kur som behandling av svamp som bildats i matstrupen. Jag längtar såå att få min röst tillbaka. Om jag någonsin skall kunna sjunga igen är det nödvändigt att bli helad ifrån denna infektion. Tack Gud för att det kan ske. Det vore ett mirakel!

I tisdags var en tjej ifrån Städarna hemma hos mig och städade. Så skönt att få den hjälpen varannan vecka.

I morgon är det midsommarafton och jag har bjudit min vän Arne på eftermiddagsfika. För övrigt tar jag det mycket lugnt och om jag gör något så sker det i en mycket långsam takt. Jag älskar skuggan och förser mig dagligen med solskyddsfaktor fem

Mina tankar om framtiden har jag lämnat till den som ser och vet allt. Jag har lagt fram en önskan till Gud om ett boende som är lite lättare. Eftersom jag har så stora astmatiska besvär skulle jag vara i behov av en lägenhet utan trädgård. Vi får avvakta och se hur han tänker att vi skall lösa det problemet tillsammans. Ibland blir det ju inte alltid som vi har tänkt oss. Det är spännande att leva. Livspusslet fylls varje dag av nya bitar och det mesta brukar läggas på plats.

Till dig som känner kravet inifrån dig själv och utifrån din omgivning. Jag har känt hur prestationsångesten ibland vill ta stryptag och så har jag jämfört mig med andra och känt mig otillräcklig. Jag börjar mer och mer förstå att mitt liv inte beror på vad jag gör, utan på vad jag är. Har du känt det så också. Kom ihåg en sak. Du duger och du är unik. Det finns ingen annan med den sammansättning som du har.

Här följer en meditationsandakt på 8 minuter inspelad på Youtube

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar