Twingly statistik

tisdag 11 maj 2021

Älskade Birgit!

 

Vår kära Birgit Ulla-Britts moster har lämnat jordelivet i en ålder av 92 år och 7 månader 19 april 2021 i Katrineholm. I morgon den 12 maj 2021 kommer hennes begravning att äga rum i Skedevi kyrka i kretsen av hennes närmaste


Birgit var gift med Sågverksägaren Bror Karlsson som avled i en ålder av 77 år, 22 november 1996


Familjen Karlsson Birgit och Bror och deras barn Gunnar och Inger var närmaste grannar till Axsjöviks gård, Ulla-Britts barndomshem. Deras hem var Stora Nybygget, en gård som ägts av samma släkt i flera hundra år, vilket jag också dokumenterat tidigare.


Vi fick tidigt i våra liv möta Birgit och har sedan dess haft kontakt med henne, även under hennes sista levnadsår, då vi så länge vi orkade hälsade på i hennes hem i Katrineholm.


Under somrarna i Axsjövik var vi ofta och hälsade på i Stora Nybygget. Rosmarie berättade för mig att hon minns när Birgit, som var en duktig gymnast, lärde henne att stå på huvudet. Birgit bjöd oss ofta på något när vi hälsade på och vi hade många trevliga stunder tillsammans.


Minnena av Birgit är ljusa och de skall leva kvar hos oss så länge vi lever.


Birgit har gått före till landet ovan där.

Där finns ingen ensamhet och sjukdom så som här

Där möter hon de kära som har gått förut

Där råder evig glädje. Där får hon vila ut


Jag föreställer mig att det dukas till fest i paradiset i dag för nu ska Birgit sitta tillsammans med sina släktingar och vänner vid det himmelska bordet där Jesus är huvudpersonen

Jag vet inte om de sitter familjevis, men om det är så, så kan jag tänka mig att Ulla-Britt sitter ganska nära tillsammans med sina föräldrar Kerstin och Herman.


Mina tankar går till Gunnar och Inger och deras närmaste. Birgit har det bra nu. Hon behöver inte lida mera. En gång om vi alla håller ut ska vi återse de kära som gått förut.


Jag hade tänkt att vara med i morgon, men kan det inte på grund av min besvärliga astma. Styrkekramar till er i morgon och alla dagar framöver ifrån mig Rolf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar