Twingly statistik

onsdag 19 maj 2021

Kortisonkur

 I går kväll kände jag mig så dålig av min astma / allergi att jag ringde sjukvårdsrådgivningen. De gav mig omedelbart en telefonlänk till Jourcentralen när de hörde talas om mitt tillstånd. På Jourcentralen fick jag veta att alla tider var upptagna och jag uppmanades att kontakta akutmottagningen genom besök där. Jag beslutade mig i stället för att försöka klara av natten med hjälp av mina mediciner. På morgonen ringde jag till vårdcentralen, men fick ingen telefontid förrän klockan 13.30. Då skrev jag i stället till Mina vårdkontakter och förklarade hur det stod till. De var mycket vänliga för de svarade ganska snart på förmiddagen och kunde ge mig en läkartid redan klockan 14.00 i dag. Efter att jag blivit undersökt av läkare fick jag utskrivet en kortisonkur på fem dagar och nu har jag börjat på den. Hoppas och tror att den skall avhjälpa mina värsta attacker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar