Twingly statistik

söndag 23 maj 2021

Pingstdagen hemma hos mig.

 Jag fick tacksamt besök av dottern Susanne som hjälpte mig med att avlägsna de gula maskrosorna i gräsmattan innan de hunnit fröa av sig. Så kom Johan med gräsklipparen och de fick mycket uträttat. Susanne hjälpte mig med att rensa och ta med sig en del skräp som tar plats.

Efter en god måltid, snabbt tillagad, eftersom jag förberett matlagning för ett par dagar och ställt i kylen, har jag nu lyssnat till Madde och lovsångskören i en inspelad Youtubevideo. Kort, koncist, friskt och okontroversiellt, levande och inspirerad förkunnelse, så som det bör vara när pingstdagen är inne och vi får leva i hänryckningens tid.

SE OCH LYSSNA PÅ DENNA LÄNK

Jag går in på femte dagens omgång av min kortisonkur. Min astmatiska hosta är inte fullt så besvärlig längre, så jag tror att behandlingen gör nytta, men fortfarande plågas jag av den pågående pollensäsongen och hoppas att den snart ska vara över.

Ha en fin och glad pingst kära vänner. Hör gärna av er om ni får lust, eller skriv en kommentar. Det uppskattar jag verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar