Twingly statistik

tisdag 25 maj 2021

Så får det inte gå till

 "Så får det inte" gå till skriver min vän på facebook Daniel P. och han menar de personliga förolämpningar som jag tidigare skrivit om. Han är inte ensam om att tycka så. Även andra vänner har uttalat sitt stöd för mig och jag upplever det nästan lite genant att debatten plötsligt handlar om mig och inte om ämnet jag vill lyfta fram. 

LÄS HÄR

Jag är själv beredd att ignorera påhoppen. 

Jag svarade Daniel så här på Fb:

Nej du har rätt, men tyvärr så är det så det går till. Men låt för all del inte detta ha så stor betydelse. Det är viktigare att vi försvarar det vi anser vara rätt i denna fråga. Jag har inte haft för avsikt att framställa mig själv som ett offer, absolut inte! Att jag skrev om påhoppen jag varit utsatt för under min tid som bloggare är bara föra att väcka till insikt om vad det är som pågår i den närmaste kretsen. Det är avskyvärda saker och det är dags att ta av sig silkestofflorna och träda upp till försvar för dem som är förtryckta och marginaliserade. De som använder sig av fula knep för att sätta sig över andra är ofta fega och skriver endast kortfattat och i många fall anonymt. Detta vittnar om feghet och avslöjar ett omoget beteende. Där går tidningen Världen i dag i bräschen tyvärr. Jag har skrivit det förut och gör det igen. Jag tar avstånd ifrån de värderingar som finns där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar